Visitantes y Navidad en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu Visitantes y Navidad en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu

Visitantes y Navidad en Valencia

Blijf op de hoogte en volg Ngaman

25 December 2013 | Spanje, Valencia

Holaaa iedereen! Het is weer tijd voor een reisverslag. Dit keer een korte.

Aantal weken geleden is mijn zusje hier voor een aantal dagen op bezoek geweest. Zij verbleef in een prima hostel in het centrum. We hebben verschillende dingen bekeken en gedaan. Uiteraard in het centrum rondgelopen, uit eten geweest, uit geweest en zijn naar het Bioparc geweest. Het Bioparc is de dierentuin hier in Valencia. Ik was daar nog niet eerder geweest dus ook voor mij was het iets nieuws. Het is echt een hele mooie dierentuin! Het leuke was dat je de dieren echt van heel dichtbij ziet, maar ik heb daar ook dieren gezien die ik nog nooit eerder in een dierentuin heb gezien. Zeker de moeite waard!

En 2 weken geleden is Daniëlle hier voor een paar dagen geweest. Door de korte tijd konden we niet alles doen, maar hebben we gewoon heel relaxt in de stad rondgelopen. Ook wel een keer fijn. We zijn in alle Zara's geweest in het centrum. Daniëlle is namelijk de grootste fan van de Zara en waar kan je dan beter zijn dan in Spanje. Naast de vele Zara's scheelt het aardig wat geld. Naast het winkelen hebben we lekker bijgekletst, uit eten geweest en terrasjes gepakt. Heel relaxt en gezellig! Na 3 dagen was het weer tijd om afscheid te nemen.

En zaterdag komt Viva dan eindelijk langs.. Iets waar ik al lang naar uit kijk! Echt heel leuk dat we samen het nieuwe jaar in gaan luiden!

Ik heb weinig nieuws over stage.. Het enigste wat ik erover kan vertellen is dat het saai is en zo niet leerzaam. Het voelt dan ook alsof ik met de dag dommer word. Beetje jammer, maar goed nog eventjes. Zie het weer als een leerpuntje. Stages in Nederland zijn wat dat betreft veel leerzamer en uitdagender.

Ondertussen ben ik bezig met het vinden van een afstudeerstage in Nederland per begin februari. Er lopen momenteel wat sollicitaties en ik heb in principe een plek bij een erg leuk bedrijf in Utrecht mits zij per begin februari in een nieuw groter pand zitten aangezien de stageplaatsen daar al zijn vergeven, maar de directeur was erg positief over ons gesprek en wilde eigenlijk wel meer stagiairs aannemen. Begin januari hoor ik meer.. dus het is nog even spannend! Ook heb ik aanstaande vrijdag een sollicitatiegesprek via Skype bij een erg interessant bedrijf in Amsterdam! Ik heb zelfs 2 gesprekken met dit bedrijf. Het is dus erg spannend allemaal! Al blijft het ook wel onwerkelijk dat ik per februari ga afstuderen en dat is eigenlijk al over iets meer dan een maand. Misschien ook moeilijk te beseffen, omdat ik nu nog mijn leventje leid hier in Valencia.

En inmiddels is mijn Spaans aardig verbeterd. Nu hoeven jullie niet te denken dat ik vloeiend Spaans spreek haha, want zo ver is het zeker niet en een half jaar is gewoon niet voldoende om een taal vloeiend te kunnen spreken. Al helpt het zeker met het verbeteren van de taal wat nu het geval is. Het heeft even geduurd, maar ik merk nu dat ik mensen veel beter versta en mij veel makkelijker kan uitdrukken. Wat uiteraard erg fijn is! Vooral mijn woordenschat is er aardig op vooruit gegaan en daar heeft de cursus Spaans ook bij geholpen en niet te vergeten de omgang met Spanjaarden. Begin januari heb ik nog 2 lessen Spaans en dan zit dat er ook weer op.

Jaa ik heb nog maar een maand te gaan voordat ik terug naar huis vlieg. Zo snel dat het gaat!

Een langere tijd in het buitenland wonen brengt ook aardig wat eerste keren met zich mee. Zo ook kerst in Valencia. Bedenk mij ineens dat ik eerder kerst in Spanje heb gevierd. Dat was in Barcelona, maar goed daar was ik maar voor een paar dagen. Dat het geen witte kerst zou worden was al wel duidelijk, maar helaas is het vandaag wel een regenachtige kerstdag. Vanavond gaan we met een aantal uit eten bij onze favoriete Italiaanse restaurant: La Pappardella.
Hier in Spanje kennen ze geen 2e kerstdag, maar wij gaan hier dat toch wel vieren. We gaan met de hele groep hier bij ons thuis eten en cadeautjes uitpakken aangezien we lootjes hebben getrokken.

Voor nu wens ik jullie vanuit het regenachtige Valencia hele fijne kerstdagen toe en alvast een geweldig nieuwjaar!

Hasta luego! Besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ngaman

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4230

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Valencia

Landen bezocht: