Mi primera semana en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu Mi primera semana en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu

Mi primera semana en Valencia

Blijf op de hoogte en volg Ngaman

10 September 2013 | Spanje, Valencia

Inmiddels zit ik alweer bijna twee weken in het mooie Valencia.. toch ga ik even bij het begin beginnen en wat vertellen over mijn vertrek naar Valencia.

Zoals de meesten van jullie misschien al weten was ik een paar weken voor mijn vertrek toch wel erg zenuwachtig.Toen besefte ik pas dat het echt ging gebeuren. Het is niet de eerste keer dat ik stage loop in het buitenland, maar toch.. de eerste keer is alweer een aantal jaren geleden en hoopte ook maar dat het Valencia niet zou tegenvallen. Ik was vorig jaar al een week in Valencia. Ik wist toen al dat ik mijn stage in Spanje wilde doen, maar na mijn bezoekje aan Valencia was ik verkocht aan deze stad en wilde ik mijn stage hier lopen. Na het inpakken zo lang mogelijk uitgesteld te hebben (typisch) vertrok ik op 29 augustus.

Het gekke was dat de zenuwen op de dag zelf helemaal weg waren. Babette heeft mij 's ochtends naar het station gebracht (Super lief!)en daar heb ik de trein naar Eindhoven gepakt, want ik vloog vanaf Eindhoven Airport. Eenmaal daar aangekomen kwam ik erachter dat mijn koffer teveel woog. Aii daar was ik namelijk al wel bang voor, maar goed aangezien ik al zoveel uit mijn koffer had gegooid en niet daar midden op het vliegveld mijn koffer wilde openmaken heb ik maar bijbetaald. Ik zou om 13.25u vliegen, maar het vliegtuig vertrok door een vertraging uiteindelijk 2 uur later, maar ja ik kwam rond 18.00 aan in Valencia. Nog een prima tijd dus. De vlucht zelf duurde maar 2 uur. Eenmaal mijn koffer gevonden heb ik uiteraard eerst even een sigaret gerookt. Zo kon ik mijn nicotine tekort weer even aanvullen, maar mij ook even geestelijk voorbereiden op een lange zoektocht naar het hostel/hotel. Aangezien ik volgens de reisplanner met de metro en de bus moest en de bus niet echt zag zitten. De juiste metro vinden ging al snel. Eenmaal uitgestapt bij metrostation Xativa begon de zoektocht naar de juiste bus. Dat was nogal een uitdaging gezien de grote onoverzichtelijke straat en vele bushaltes overal. Eerst heb ik maar een meisje aangesproken. Alleen kwam ik er al vrij snel achter dat zij hier niet vandaan kwam dus toen maar een Spanjaard aangesproken. Die gelukkig wel een beetje Engels sprak. Hij moest zelf ook even zoeken maar liep zelfs helemaal mee naar de bushalte. Eenmaal daar kwam ik erachter dat ik nog maar weinig kleingeld bij me had. Hij wilde mij zelfs geld voor de bus geven, maar toen bleek dat de bus maar 1,50 was. Dus dat was niet meer nodig. Wel aardig van hem. Alleen kwam ik erachter dat ik bij de verkeerde bushalte stond toen de bus langskwam. Pff dus kon weer opzoek naar de juiste bushalte die niet zoals in Nederland aan de overkant van de straat is, maar in een andere straat. Eenmaal de juiste bus gepakt snapte ik echt niet waar ik moest uitstappen. Hier heb je namelijk voor ongeveer 5/6 bushaltes dezelfde naam. Alleen staat daar vaak nog een naam achter wat dus de juiste halte maakt, maar dat had ik niet door dus het was echt een beetje gokken waar ik eruit moest. Eenmaal uit de bus heb ik maar even de weg gevraagd. Dit werd uitgebreid uitgelegd en uitgetekend. Gelukkig, zat ik wel in de buurt van het hostel. Toen ik de straat inliep waar het hostel moest zijn dacht ik verkeerd te zitten aangezien ik geen hostel zag dus liep verder. Ik hoorde achter mij ineens een vrouw: Niña, niña schreeuwen. Dus ik keek achterom. Ze vroeg in het Spaans of ik een hostel zocht (euhm.. kan niet missen met zo'n grote koffer) en toen wees ze naar de overkant. En daar was het hostel inderdaad. Ik belde daar aan en werd iets onverstaanbaars door de intercom geroept. Beneden was geen receptie te bekennen. Dat was wel apart, want er hing ook nergens een bordje waarop stond op welke verdieping ik de receptie kon vinden. Toen ben ik maar de lift ingestapt en ben ik bij elke verdieping gestopt om te kijken of het daar was. Dat heeft wel even geduurd, want de receptie zat op de zesde verdieping.. De kamer was klein, maar ik vond geen andere levende wezens en het was schoon dus prima. Het was toch maar voor 3 nachten.

Op zondag werd ik aan het begin van de middag door Luuk van de stagebemiddeling opgehaald en naar het appartement gebracht. Het is op de zesde verdieping en deel ik met 2 andere Nederlandse meiden en 1 Limburger. Hahah sorry Nica. Maar het Limburgse accent is zo grappig! Nu maar hopen dat ik niet na 5 maanden met een Limburgse accent thuis kom. Iedereen hier in huis is hier voor een stageperiode van 5 maanden. Het huis ziet er prima uit. 2 badkamers, woonkamer, 4 slaapkamers en 1 balkon. Het appartement zit tussen het centrum en het strand in. Het is ongeveer 15 minuten lopen naar het strand dus dat is echt fijn en daar ben ik inmiddels ook al vaak geweest.

Maandag 2 september was mijn eerste stagedag bij New Branding een online marketing bedrijf. Ik moest er om 10 uur zijn en was dan ook ruim op tijd van huis vertrokken. Just in case.. Het stagebedrijf ligt midden in het centrum. Met de bus is het ongeveer 10/15 minuten. Op de een of andere manier kreeg ik het weer voor elkaar om de bushalte te missen en weer veel te laat uit te stappen. Toen maar Google Maps erbij gepakt en die gaf aan dat het ongeveer op 15 minuten loopafstand was. Balen, maar uiteindelijk heb ik ruim 45 minuten rondgelopen in de hitte 33 graden (met een lange broek) en was ik te laat! De combinatie slome reactie van Google Maps en geen richtingsgevoel hebben was dus echt fataal! Eenmaal daar heb ik kennis gemaakt met mijn stagebegeleider tevens de leidinggevende en een collega. Dat kennismaken leverde nogal een awkward, maar grappige situatie op. Uit automatisme stak ik mijn hand uit. Oepss.. Het is hier in Spanje namelijk gebruikelijk om bij een kennismaking elkaar op de wang te kussen. Hier in Valencia is het 2 kussen. Dat was ik dus helemaal vergeten. Maar goed we konden er om lachen. Het is een klein bedrijf en ik werk met alleen mannen. Wel aardige mensen allemaal en niet zo oud. Het kwam erop neer dat ik de volgende dag meer kreeg te horen en dat ik mijn laptop mee moest nemen. Dus ik stond met 10 minuten weer buiten. Mooi dus dat was weer een middagje strand. Verder was mijn eerste week stage wel een beetje wennen. Ik spreek namelijk Engels op mijn stage terwijl iedereen Spaans spreekt, maar op de een of andere manier durf ik nog niet zo goed Spaans te spreken. Heel stom aangezien ik thuis alleen maar Nederlands spreek. Ik heb op een stage een grote opdracht gekregen. Ik moet namelijk voor een van de klanten een internationaal marketing plan schrijven voor 2 landen. Dus daar ben ik voorlopig nog wel even bezig mee.

Om de eerste week af te sluiten zijn we vrijdagavond uit geweest. Het uitgaansleven begint hier laat. Zo rond 2 uur/half 3. We gingen naar discotheek L'umbracle. Dat schijnt de mooiste discotheek van Valencia te zijn. Het zit achter het bekende La ciudad de las artes y las ciencias. Het mooie is dat het in de zomer en toen ook in de open lucht is. Het is echt groot en super mooi! Na een leuke avond zaten we in de taxi toen het schemerde en was het licht toen we eruit stapten. Heel apart. Aangezien ik niet gewend ben om tot 8 uur uit te gaan was ik de volgende dag wel moe, maarja het was de moeite waard.

En nu zit ik inmiddels in mijn 2e week stage en kijk ik alweer erg uit naar het weekend! Voor nu vind ik het wel weer mooi geweest. Dus: Hasta luego!

  • 10 September 2013 - 23:48

    Patrizia:

    Haiiii Ngaman!!! Heb met heeel veel plezier je reisverslag gelezen, een waar avontuur prachtig :) ! GENIET GENIET GENIET van het mooie land en alle ervaringen, kom als je terugbent nog het Nespressootje bij je halen!! Veel liefs uit Nederland waar de herfst ineens hevig is begonnen! Xxx

  • 11 September 2013 - 12:04

    Erna Dubbink:

    Hoi ngaman, leuk om alles te lezen. Gaat voor mij ook wat sneller dan of en toe wat te vragen via de app. Hou ons allen maar goed op de hoogte. Niet dat je er op zit te wachten maar het weer is hier bagger momenteel. Dus bij jouw kan het alleen maar beter zijn.

  • 27 September 2013 - 11:02

    Basje:

    Heeej poontje!
    Hebben we elkaar dus toch nog gemist voor een afscheid. Gelukkig kan ik je middels deze site een beetje bijhouden (stalken ^^).

    Veel plezier en wie weet kom ik je nog wel opzoeke :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ngaman

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 4234

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Valencia

Landen bezocht: