Nog maar een paar nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu Nog maar een paar nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar nachtjes slapen..

Blijf op de hoogte en volg Ngaman

19 Januari 2014 | Spanje, Valencia

Hola!

Het is bijna zo ver.. Nog even en dan zit mijn 5 maanden stage in Valencia er alweer op! Op 28 januari ga ik deze mooie stad verlaten. Maar eerst ga ik jullie nog even vertellen over de afgelopen weken hier in Valencia.

De laatste keer schreef ik een verslag op Kerst dus ik ga vanaf daar even verder. Eerste kerstdag hebben we met een aantal van de groep bij ons favoriete Italiaanse restaurant in Valencia: La Papardella ''gevierd''. Inmiddels heb ik daar wel zo vaak gegeten dat ik er eigenlijk niet meer naar toe hoef, maar as usual was de pasta weer heerlijk! Daarna hebben we bij ons thuis film gekeken. Was dus een rustige kerstdag. Op tweede kerstdag hebben we met de hele groep hier bij ons thuis gegeten. Daar was ik wel de hele dag mee bezig voor zo'n grote groep, maar goed het was gelukt en na het eten hebben we onze cadeaus uitgepakt aangezien we lootjes hadden getrokken. Al met al hele gezellige dagen gehad.

Paar dagen later mocht ik mijn allerlaatste bezoek in Valencia van het vliegveld afplukken. Mijn lieve vriendin Viva kwam hier voor een week en mocht dan ook oud & nieuw hier in Valencia meemaken. Oud & Nieuw hebben we eerst bij de jongens gevierd. Een paar minuten voor 12 stonden we met z'n allen klaar met 12 druiven en de tv aan. Het is namelijk een Spaanse traditie om in 12 seconden 12 druiven weg te werken. Charmant? Nee, maar was wel erg grappig om het een keer te doen, want dat was zo makkelijk nog niet. We waren namelijk te vroeg begonnen met het naar binnen proppen van de druiven. Ik had er al 3 in mijn mond toen ze op de tv begonnen met het aangeven welke druif je in je mond moest stoppen. Oeps.. Daarna vlogen de kurken van de Cava flessen, want dat hoort ook bij de Spaanse jaarwisseling. De cava was btw wel makkelijk weg te werken haha. Vuurwerk hebben we de hele avond niet gezien of gehoord. Dat was wel erg jammer! Ook was het wel apart, want we hebben een paar maanden geleden bij een van de feestdagen hier gezien dat ze wel weten hoe ze een vuurwerkshow moeten geven, maar hier is dat dus niet gebruikelijk. En nu ik dit aan het schrijven ben hoor ik wel vuurwerkl. Gekke Spanjaarden.. Na heel wat cava's gingen we naar Mya. Onze ''stam'' discotheek, maar dat was eigenlijk hetzelfde als anders. Een kleine teleurstelling dus, maar heb verder een hele leuke avond gehad. Ook heb ik een leuke tijd gehad met Viva :).

Nu het einde in zicht is hebben we al van een aantal mensen afscheid genomen. Vorige week hadden we dan ook een afscheidsborrel in de Hollandse bar hier. Daar heb ik dan ook genoten van de bitterballen en een kroket. Waar een mens wel niet blij van kan worden, maar goed die hoef ik straks als ik thuiskom niet direct weer te eten (denk ik).

In mijn vorige reisverslag vertelde ik dat ik nog bezig was met het vinden van een afstudeerstage. Toevallig kreeg ik op tweede kerstdag te horen dat alles rond was in Utrecht en dat ik daar stage mocht lopen. Dat was super goed nieuws natuurlijk! Wel had ik de volgende dag nog een sollicitatiegesprek via Skype staan. 2 zelfs bij een bedrijf in Amsterdam. Ik besloot om de sollicitatiegesprekken toch te doen om te kijken wat er uit zou komen. Na 2 pittige, maar toch positieve gesprekken met beide directeuren kreeg ik al na een uur te horen dat ik ook daar was aangenomen. Dat was natuurlijk erg mooi, maar toen had ik dus een dilemma.. Voor welk bedrijf ging ik kiezen? Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om stage te gaan lopen bij het bedrijf in Amsterdam. En daar begin ik per 3 februari dus heb maar een hele korte tijd om bij te komen als ik terug ben in Nederland.

Van de week had ik nog een herkansing Frans mondeling. Ook via Skype. Wat is Skype toch een geweldige uitvinding haha. Deze heb ik gelukkig gehaald en daarmee heb ik alles mondelingen en tentamens binnen! Wel raar idee dat ik dus geen tentamens meer heb op het HBO.

Om mijn allerlaatste punten voor het afstuderen binnen te slepen moet ik nog even mijn stage hier afronden. Komende week is mijn allerlaatste stageweek en gelukkig is er nog een feestdag. Dus een dagje minder stage ook. Wel moet ik nog even knallen, want ik heb nog een aantal verslagen die ik moet afmaken.

Ja... langzaam komt er een eind aan al het gefeest en weinig slapen.

Vanmiddag heb ik even mijn koffer alvast ingepakt om te kijken of ik het ga redden met de kilo's, maar dat wordt toch wel even bijboeken, want de sale is hier nog volop aan de gang en ik moet nog mijn slag slaan. Knap eh ik ben nog steeds niet naar de stad geweest sinds de sale. Al blijft het mij wel achtervolgen. Het was zelfs zo erg dat ik er laatst over had gedroomd. Ik droomde dat ik eindelijk naar de stad ging en de Zara binnenliep, maar dat de winkel helemaal leeg was! Er stond alleen nog een vakjeskast (ooit een vakjeskast bij de Zara gezien? Ik ook niet, maar goed..) en daarin lag nog maar 4 verschillende broeken en ook nog de lelijkste die ik ooit had gezien. En dacht: Shit! Zie je wel ik had eerder naar de stad moeten gaan. Echt ik was heel ongelukkig in mijn droom. Nu maar hopen dat het geen voorteken is als ik van de week naar de stad ga.

Grote kans dat dit mijn allerlaatste reisverslag is vanuit Valencia dus.. Hasta pronto en Holanda!

Saludos y besos!

  • 20 Januari 2014 - 08:41

    Astrid:

    Wat een prachtige ervaring daar. Lijkt me ook een mooie stad.. En fijn dat je hier al iets hebt gevonden. Nou ga maar lekker ff shoppen. En geniet er nog even van. Gr xxx

  • 21 Januari 2014 - 21:49

    Ngaman Poon:

    Ja het is inderdaad een hele mooie stad. Echt de moeite waard om een keer te bezoeken! Er is hier echt genoeg te doen:). Dank je wel ik ga zeker nog genieten van de laatste paar dagen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ngaman

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1460
Totaal aantal bezoekers 4220

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Valencia

Landen bezocht: