Fuera de Valencia y un tour culinario - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu Fuera de Valencia y un tour culinario - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu

Fuera de Valencia y un tour culinario

Blijf op de hoogte en volg Ngaman

17 November 2013 | Spanje, Valencia

Een paar weken geleden hebben we een aantal plaatsen buiten Valencia bezocht. We gingen een dag lang met 2 huur auto's naar Xativa, Calpe en Denia. Allemaal erg mooie plaatsjes niet ver van Valencia. We hebben daar de havens bekeken, aan het strand gelegen en rond gewandeld. Je kon wel zien dat het geliefde plekken zijn voor buitenlanders. Gezien de mensen, maar ook een makelaarskantoor met advertenties van villa's voor 5 miljoen euro. Kost wat, maar dan heb je ook wat! Kenmerkend voor deze plaatsjes was het vele heldere water. Echt heel mooi!

Inmiddels heb ik ook de bekende Valenciaanse specialiteiten gehad: paella (voor degene die het nog niet wisten. Paella komt uit Valencia), agua de Valencia en rode wijn uit Valencia. Nu pas? Ja inderdaad nu pas. Ik vroeg mijn collega namelijk waar je hier in Valencia de beste paella kan eten. De een zegt namelijk dat het bij de haven is en de ander zegt dat je net buiten Valencia de beste paella hebt. Ook mijn collega reageerde behoorlijk verbaasd over het feit dat ik hier nog geen paella had gegeten. Waarop zijn volgende vraag was of ik wel agua de Valencia en wijn uit Valencia had gehad. Euhm nee.. Waarop hij bijna van zijn stoel afviel. Toen hij eenmaal was bijgekomen stelde hij voor om die zaterdag al die dingen te gaan eten en drinken. Zo gezegd zo gedaan dus zaterdag gingen we op pad met de auto naar het plaatsje El Palmar in Albufera. Volgens mijn collega hebben ze daar de beste paella. Ongeveer 20/25 minuten van Valencia stad met de auto. Tijdens de rit kwamen we langs rijstvelden. Albufera is een van de regio's in Spanje waar rijst wordt verbouwd. Ik wist niet dat er rijst werd verbouwd in Spanje. Dus ja weer wat geleerd. Daar hebben we bij Restaurant Rek paella gegeten en wijn uit Valencia gedronken. En het was heerlijk! Daarna hebben we een boottochtje gemaakt en hebben we de zonsondergang bekeken op een mooie plek. Klinkt romantischer dan het was.. Maar goed het was echt mooi en een populaire plek. Er waren aardig wat newlyweds' die daar een fotoshoot hadden. Daarna gingen we terug naar de stad om ''Agua de Valencia'' te drinken. En nee het is geen water zoals de naam het doet vermoeden. Het is een drankje met sinaasappelsap en Cava. Soms wordt het ook met Wodka gedronken. Ook dat was weer lekker, maar wel een beetje limonade-achtig wat het dan weer gevaarlijk maakt. En zoals dat hier in Spanje gaat zit je niet de hele avond in één bar dus gingen we even later naar TintoFino voor wijn. Echt een aanrader voor degene die Valencia ooit gaan bezoeken. Heerlijke tapas, pasta en wijn. Ook hebben ze daar leuke bediening. Al met al was het een dag: Muy divertido!

Laatst is mijn stagecoordinator langs geweest bij mijn stagebedrijf om de eerste evaluatie te doen. En tsja kort samengevat: Ze zijn daar heel tevreden over mij dus op naar de eindevaluatie.

Al wekenlang miste ik boerenkool, maar die honger is nu even gestild. We hebben hier namelijk afgelopen vrijdag boerenkool gegeten bij de Hollandse bar hier in Valencia. Hoewel dat naar meer smaakte kan ik er voorlopig wel even mee vooruit :). En daarna zijn we uit geweest as usual..

Binnenkort komt mijn zusje op bezoek dus daar kijk ik naar uit. Tijd gaat echt snel! En aangezien de tijd snel gaat heb ik inmiddels mijn ticket terug geboekt. Op 28 januari vlieg ik terug naar Holanda. Best wel een gek idee, maar toch ook wel iets waar ik naar uit kijk.

Dan nu het weerbericht van Valencia
Het is gedeeltelijk bewolkt met een minimum temperatuur van 11 graden en maximum temperatuur van 16 graden. Koud dus! De temperatuur daalde wel erg snel. Het is nu dan toch echt einde zomer.. Een voordeel: ik kan weer gaan winkelen!:)

Voor nu: Saludos y hasta luego!




  • 18 November 2013 - 13:58

    Steven:

    Leuk dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt!
    Nog veel plezier daar en ik spreek je! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ngaman

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 4224

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Valencia

Landen bezocht: