Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Calles, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Calles, Spanje van Ngaman Poon - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg Ngaman

01 November 2013 | Spanje, Calles

De laatste reisverslag is alweer van een tijdje geleden dus hierbij een nieuwe! Time flies when you're having fun, want ja ik zit nu alweer op de helft van mijn stage en tijd hier in Valencia!

Een aantal weken geleden was hier de feestdag 'Dia de la comunidad'. Dat werd gevierd met groots vuurwerk vlakbij het centrum. We hebben dit mooie spektakel vanuit de Jardin Turia (park dat dwars door de hele stad loopt) bekeken. Van crisis was er toen weinig te merken en de Spanjaarden zijn wel gek op vuurwerk. Dat was wel duidelijk, maar goed het was dan ook echt heel mooi. Daarna zijn we wezen stappen tot in de late uurtjes aangezien we de volgende dag toch vrij hadden.

Die woensdag zijn we bij het Plaza de Torros geweest om te kijken bij het stierenvechten. Ik had hier wel beetje gemengde gevoelens over, maar wilde het toch wel zien aangezien het onderdeel is van de Spaanse cultuur. Eenmaal voor de arena stonden er allemaal actievoerders met vreselijke afbeeldingen van stieren. Dit maakte mij toch wel een beetje zenuwachtig. Opvallend was dat de arena nog niet voor de helft tot driekwart vol zat en dat de bezoekers voornamelijk toeristen waren. Over het stierenvechten zelf kan ik maar een ding zeggen: Het was echt afschuwelijk! Het was echt gruwelijker dan ik ooit had gezien in filmpjes en kan er echt niet bij dat de stieren zo worden mishandeld puur voor de 'entertainment'! De details zal ik dan ook maar achterwege laten. Dit was dus één keer en nooit meer.

De volgende dag ontving ik mijn eerste bezoek hier; Babette :D. We hebben echt een hele leuke tijd gehad!. Gewinkeld, uit eten geweest, gefeest en een beetje de toeristische dingen gedaan. De 5 dagen waren dan ook zo om.
Een week later waren mijn ouders, broertje en zus hier op bezoek met de auto. Dus die hebben weer heel wat kilometers afgelegd. Ze verbleven hier van dinsdag tot vrijdag in een heel mooi appartement midden in het centrum. En zij hadden net iets meer geluk met het weer, want het was hier toen weer 30 graden. Ik heb met mijn ouders de uber tourist uitgehangen door met een sightseeing bus de stad rond te rijden, maar eerlijk is eerlijk het was wel mooi en daardoor leerde ik de stad toch ook wel iets beter kennen. Daarnaast de Mercat Central bezocht een overdekte markthal waar ze verse groente, vis en vlees verkopen. Ook nog vele andere dingen bekeken, maar dat wordt wel erg diep graven voor mij. Al met al erg leuk dat ook zij hier zijn geweest! Ik denk dat de bedelaars hier het mij eens zijn. Mijn ouders konden bijna geen ''stille'' bedelaar voorbij lopen zonder iets te geven haha.

Inmiddels ben ik begonnen met een extra cursus Spaans hier. Mijn Spaans gaat namelijk nog niet snel genoeg vooruit.. Het mooie is dat het individueel les, 2 uur achter elkaar is, vlakbij mijn stage en ik kan mijn tijden bepalen. Beter kan toch niet? Nu maar hopen dat ik er sneller op vooruit ga.

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst een tenniswedstrijd gezien. En niet zomaar eentje. Er was hier namelijk van 19 t/m 27 oktober het ATP Valencia Open 500 Tennis toernooi. Samen met Ward en Evany hadden we besloten om kaarten voor de halve finale te kopen. Wat wel een beetje op de gok was aangezien we niet konden zien wie er in de halve finale zouden spelen. De avond daarvoor werd duidelijk dat we naar de wedstrijd gingen van David Ferrer - Nicolas Almagro en daarna nog een dubbelwedstrijd. Wat een geluk! En vond het ook echt leuk om zoiets in het echt een keer meegemaakt te hebben!

Gister was het Halloween en dat hebben we dan ook geheel verkleed gevierd zoals ze dat hier doen in Spanje. Ik was niet verkleed als zombie, maar als Amy Winehouse. Keer wat anders toch? We hadden al grote lol vooraf met het verkleden. De club waar we naar toe gingen was alleen wel saai, maar goed het weekend is begonnen dus wie weet waar/in welke club we weer belanden..

Buen fin de semana!

Saludos!





  • 04 November 2013 - 12:05

    Basje:

    Nou nou poontje... wat een gezoep en gefeest allemaal!
    En ik maar denken dat mevrouw keurig aan haar español aant werken is haha

    Que lo pase bien y hasta hmm .. pronto ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ngaman

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 4227

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Valencia

Landen bezocht: